نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

از میان نامه‌ها

میلنا، چطور است که تو هنوز از من نترسیده ای یا از من نرمیده ای یا احساسی از این قبیل پیدا نکرده ای؟ ژرفای جدیت و توان تو تا کجاها می رسد؟
من برای تو یا هر کس دیگر نمی توانم توضیح دهم که در درونم چه می گذرد. چطور می توانم آن را برای دیگری روشن سازم در حالی که نمی توانم آن را برای خودم روشن کنم. اما مطلب اصلی این نیست. اصل مطلب واضح است: امکان یک زندگی انسانی در پیرامون من وجود ندارد. تو این را می بینی اما نمی خواهی باور کنی. اگر به طرف من بیایی یکسره در مُغاک فرو می لغزی. آیا از این آگاهی داری؟ عشق در نظر من آن است که تو خنجری هستی که من در درون خویش می چرخانم.

از نامه‌ی کافکا به ملینا ، معشوقه‌اش

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۲۵ خرداد ۹۲ ، ۰۳:۵۹

شکایت‌نامه

 1 : بای بسم‌الله :

 انتخابات 92 درس عبرت‌های خوبی داشت . در این انتخابات و البته از حدود دو سال پیش رفتار سیاسی یک گروه خاص به شدت برای من توجه‌برانگیز بود . جبهه‌ی پایداری به رهبری فکری علّامه مصباح یزدی .

مجال بررسی رفتار خاص این گروه و این نوع "تفکر" که مهمترین رسانه‌ی آنها "رجانیوز" است در انتخابات مجلس نیست . اما در انتخابات ریاست جمهوری چه کردند ؟ آنها ابتدا روی "سعید جلیلی" سرمایه‌گذاری تبلیغاتی کردند که به هر حال معلوم شد چندان هم به او راضی نیستند مخصوصا اگر تعهدش را به آن گروه کوچک اعلام نکند .

ادامه‌ی " بای بسم‌الله " در ادامه‌ی مطلب  ... .

 

2 : آهنگ‌نامه :

L'Italiano Toto Cutugno

 

3 : غزل‌نامه : 

کاروانی شکر از مصر به شیراز آید / سعدی

 

4 : پایان‌نامه :

خانه‌ی جدیدم را دوست دارم ! منتظر انتقادات و پیشنهادات هم هستیم . البته نمی‌دانم چرا هرکار کردم مطالب بلاگفایم اینجا منتقل نشد ! :|

 

 

حرکت اول :

علّامه مصباح :

"برخی از افرادی که کاندیدا شدند من به آنها ارادت دارم و آنها نور چشم من محسوب می شوند اما برای این کار مناسب نیستند(احتمالا سعید جلیلی). آقایان روی فردی توافق کرده‌اند که بنده از 7سال پیش او را در نظر گرفته بودم ولی به کسی نگفته بودم. ‏بینی و بین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی‌شناسم."

آیت‌الله مصباح در همین چند خط به معرفی کسی توسط "آقایان" اشاره می‌کنند و البته می‌فرمایند از 7 سال پیش ایشان را زیر نظر داشته‌اند. به هر حال کاندیدای "اصلح" علّامه ، حداقل صلاحیت‌ها را به نظر شورای نگهبان برای ریاست جمهوری نداشت و در دقیقه نود روغن ریخته را نذر سعید جلیلی کرد و به به اصطلاح به نفع او کنار رفت (!؟) . تا قبل از این سخن دوستان پایداری مبنی بر ماندن باقری لنکرانی حتی در حضور سعید جلیلی بود و حتی مباحث دیگر .

 

حرکت دوم :

علّامه مصباح :

 

"دوستان جبهه پایداری با تحقیقات و بررسی‌های خود، جوان‌ترین و موفق‌ترین وزیر دولت نهم را اصلح دانستند. او وزیری بود که در طول مدت وزارتش، حتی یک مورد خلاف شرع و خلاف قانون از او مشاهده نشده بود چون قسم خورده بود که خلاف قانون عمل نکند. آیا اگر چنین کسی را شناختیم و او را معرفی نمی‌کردیم، نزد خدا حجتی داشتیم؟"

 

آیت‌الله مصباح گفت:"با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که آقای سعید جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزش های اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد"

دقت کنید که علّامه مصباح می‌فرمایند دوستان جبهه پایداری فلانی را اصلح دانستند . ما نفهمیدیم حرف تفکر "رجانیوزی" بالاخره منوط به تصمیم علّامه است یا منوط به تصمیم "آقایان" و به هر حال اعتماد علّامه ؟

در این مدّت سایت واقعا افراطی رجانیوز و سایت‌های مشابه که ابزار خدشه‌دار کردن اعصاب هستند برای جناب جلیلی از جان مایه گذاشتند. از تکرار حرف‌هایی که درباره احمدی‌نژاد می‌زدند و مالک‌اشتر نامیدن او تا تخریب مابقی و یا حداقل انتقاد غیر منصفانه . هرچند گفته‌اند در روزهای پایانی آقای جلیلی به دوستان رجانیوزی انتقاد کرده‌اند ولی در عمل تغییر مهمی ندیدیم.

 

حرکت سوم :

عارف و روحانی ائتلاف می‌کنند و طبق نظرسنجی‌های عقلانی ،اگر کسی خودش را به کوری نمی‌زد رشد رای روحانی بسیار محسوس بود . تا اینکه خطر توسط بزرگان اصولگر احساس شد.

 

محسن پرویز در نشست خبری تشریح برنامه های فرهنگی، اجتماعی حداد عادل در خصوص ادامه حضور حداد در عرصه رقابت های انتخاباتی عنوان کرد: آقای حداد عادل کماکان در عرصه حضور خواهند داشت و منافع شخصی خود را به منافع کل جامعه ترجیح نمی دهند. - وی در ادامه اظهار داشت: اگر ایشان به این جمع بندی برسند که صلاح جامعه انقلاب اسلامی به عدم حضور ایشان و همچنین کناره گیری ایشان به نفع اصولگرایان است حتما این کار را انجام خواهند داد. حداد عادل انصراف می‌دهد.

به هر ترتیب اگر خطر جدی نبود هرگز لزومی نداشت آقای شریعتمداری بنویسد :

"وقتی نامزدهای محترم اصولگرا برای خود احترام بیشتری از گفتمان اصولگرایی قائلند و با بی‌تدبیری غیرقابل توجیه از وحدت روی یک کاندیدا خودداری می‌کنند به طور طبیعی و غیرقابل تردید، رودخانه خروشان آراء اصولگرایان به چند «نهر» تبدیل می‌شود که مدعیان اصلاحات را برای پریدن از روی آن به طمع می‌اندازد. در این حالت نامزدهای اصولگرا چه بدانند و بخواهند و چه ندانند و نخواهند، در نقش همان اطرافیان مورد اشاره ظاهر شده‌اند و آهوی تیزپای اصولگرایی را به دام انداخته و برای پُز دادن و قمپز در کردن به شاهزاده قاجار هدیه کرده‌اند. درک این واقعیت به ذهن پیچیده و ژرف‌اندیش نیازی ندارد و از جمله قضایای بدیهی است که به قول اهل منطق، فقط تصور آن، باعث تصدیق خواهد بود و تعجب‌آور- بخوانید تاسف‌آور- است که چرا نامزدهای محترم اصولگرا به این نکته بسیار بدیهی توجه نمی‌کنند؟! کجای این قضیه قابل تردید است و یا کمترین ابهامی دارد؟! "

آیا شریعتمداری در تیم قالیباف است ؟ یا حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی که کلمات زیر را با دلسوزی بیان کرده‌است عضو رسانه‌های جریان شهردار تهران است ؟ :

"عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکل گیری ائتلاف برخی کاندیداهای اصولگرا اظهار داشت: کاندیداهای اصولگرا بخصوص آنان که پیمان بسته بودند که در نهایت هر کسی بیشتر مورد اقبال مردم بود، به نفع او کناره‌گیری کنند، اینک در معرض امتحان الهی قرار دارند که آیا بر پیمان خود پایبندند یا نه. 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به کسانی که دغدغه ارزش‌ها را دارند، گفت: ائتلاف و به وحدت رساندن کاندیدای اصولگرا یک تکلیف و واجب سیاسی است و غفلت در این عرصه خسارات جبران ناپذیری دارد."

 

از اینجا کاملا روشن می‌شد که کار ، کار قالیباف نیست و خطر به شدّت جدیست . هرچند رسانه‌های نزدیک به ایشان در شب آخر دست به کارهای نه چندان سودآور زدند که همین‌ها چه‌بسا به نیت تمام نشدن کار در دور دوم به سود کاندیدای غیر اصولگرا بوده‌است . اما جریان رجانیوزی که انالحق می‌گفت با پیامک‌های مختلف سعی داشت به خشک‌مغزی خود ادامه دهد ! " به مالک نگویید برگردد !" یا ابوالفضل ! تا چه حد "خودحق‌بینی" ؟ من به شخصه از این تفکر کثیف بیزارم ! همین تفکر بود که احمدی‌نژاد را مقابل رهبری قرار داد ! بله همین تفکر رجانیوزی امروز .

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: من به  بسیاری از شهرستان‌ها رفته‌ام؛ دیشب در یکی از شهرستان‌ها سخنرانی داشتم و  می خواستم بگویم که مردم به جلیلی رای بدهید، باور کنید که از زیادی جمعیت  تعجب کرده بودم.

 

 

آقاتهرانی افزود: دشمن و خارجی ها در سایت‌ها و  شبکه‌هایشان رسما تلاش می‌کنند تا دل همه را نسبت به سعید جلیلی خالی کنند و همین‌ها نقاط قوت است؛ بدانید ای جوانان، امروز رسیده‌ایم به سرا پرده  معاویه، مبادا به مالک اشتر بگوییم برگرد.

و ادامه پیامک‌های خودمالک‎اشترپندارانه تفکر رجانیوزی . درباره ولایتی که حرفی نداریم ، سعید جلیلی انصراف نداد . با این وضعیت صالح بودن ایشان هم برای من حداقل زیر سوال رفت از آن نظر که یکی از مهم‌ترین مسائل ملی ایران یعنی مساله هسته‌ای زیر نظر ایشان بود . چنین فردی باید از حداقل درایت در شرایط بحرانی برخوردار باشد .

با این شرایط ، شکست اصولگرایان در مرحله اول از کوتاهی کیست ؟

هرچند من که این مطلب را می‌نویسم ذره‌ای امید ندارم این‌ها در آینده به عقلشان افزوده شود ولی به هر حال بغضی بود که باید می‌ترکید . فی‌الواقع شک دارم خطر این‌ها برای اسلام و نظام بیشتر است یا امثال روحانی . به هر حال غلبه بر کسی که با سلاح دین به میدان می‌آید سخت است ، آدم یاد چه گروهی در تاریخ اسلام می‌افتد وقتی این‌ها مقابل یک امر عقلی می ایستند که ما نظرسنجی را قبول نداریم ! نظرسازی‌ست ! هرچند طرفداران میانه‌رو دکتر جلیلی برای من محترم هستند و خودم هم مدتی از آن‌ها بودم ، حرف من با تفکر رجانیوزی‌ست .

حال نه از حامیان محترم سعید جلیلی که خود نیز بیشتر از آنها در مواردی از ایشان حمایت صادقانه کردم ، بلکه از نزدیکان به تفکر وحشتناک و کثیف رجانیوزی عاجزانه تقاضا می‌کنم سمت "دکتر قالیباف" نیایند و یک‌وقت احساس تکلیف نکنند که باید از ایشان حمایت کنند ، دوستان عزیز حمایت شما مایه‌ی سرافکندگی ماست و بیشتر نتیجه عکس دارد شما همین که روی برگه رایتان نام دکتر را بنویسید کافیست وگرنه هم بنویسید مالک اشتر علی ! (این پاراگراف وقتی نوشته شد که فکر می‌کردم انتخابات دومرحله ای می‌شود ! )

 

نظرات  (۲۶)

سلام
مبارکه. چقدر زیباست
انتخابات به دور دوم کشیده شده و ما بی خبریم؟!
پاسخ:
سلام 
ممنون ...
نه مثل اینکه دور اول تموم شده ! به بعضی‌ها تبریک می‌گم !
ئه! من اولین کسی هستم که تو وب جدیدتون کامنت گذاشتم!  :)
بعضی ها تبریکتون رو میپذرین  D:
پاسخ:
بله  ! 
خیلی هم ممنون  !
البته دو نفر هم کامنت خصوصی گذاشتن :D
ولی به هر حال نحن نحکم بالظّاهر ، لذا این افتخار نصیبتون شد :D

نیومده مشکل زا شدش این وب مزخرف و جدیدت! صبحی نمیذاش نظر ثبت کنم!
حذف دل بود:  با این وضعیت صالح بودن ایشان هم برای من حداقل زیر سوال رفت

فدای توهم خود اصلح پندارانه ی جنابان جلیلی و ولایتی شد[یم]...
پاسخ:
ینی تنها کسی که ایراد گرفته تو بودی :D
همه تعریف کردن منتها نمیدونم چرا خصوصی؟ 
اوهوم درسته ! باهات هم نظرم برو حال کن !
کلی وقت گذاشتم و یک پست مفصل برای انتخابات نوشتم ولی یک اشتباه کردم و همش پاک شد.دیگه حال و حوصله ندارم.فقط انتخاب روحانی رو بهت تسلیت میگم.
پاسخ:
به قول خودت فرا رسیدن 8 سال دفاع مقدس !
عمومی :
وب قشنگی دارید آقا !
من حوصله ی متن طولانی ندارم . غزل و خوندم عالی بود ، آهنگ هم شنیدم خ خوشم اومد . بازم ازین کارا بکن
پاسخ:
ممنون !
عمومی خوبه دیگه !
چشم : )

بخند بابا
پاسخ:
:) ...
ـ من که پیش از نوشته شدن این پست به‌صورت پیامکی کامنتامو برات گذاشتم.
ـ یه سوال ذهن منو درگیر کرده:
واقعا به‌نظرت اگه اجماعی صورت می‌گرفت، از 50 درصد روحانی کم می‌شد؟ 6 ملیون فاصله‌ی مجموع اصول‌گراها با روحانی چی؟
درسته صحبت از موج و موج‌سواری روحانی بود، اما به‌نظرت با فرض یکه‌تازی حاج‌باقر، اون می‌تونست روحانی رو از موج‌سواری پیاده کنه؟ 
من به‌نظرم فقط فقط یه‌نفر از بین چهره‌های شناخته‌شده توان جمع کردن رای خاکستری رو بیشتر از کلیدساز داشت و اونم احمد‌ی‌نژاد بود. (که نشون داده پاش بیفته به بداخلاقی هم شده رای خاکستری رو جمع می‌کنه)
خب حالا با این فرض دیگه جای سروکله زدن سر این مسائل وجود داره؟ یا برعکس باید بپذیریم یه جای اساسی‌تر کار مشکل داشته که مردم با چهارتا وعده‌ از کسی که هیچ سابقه‌ی روشن کاری پیش مردم نداشته، بهش رای دادن؟

ـ متن شکایت‌نامه‌ت هم باحال بود هم خنده‌دار. یعنی آدم وقت خوندن و شنیدن احساس می‌کرد خودت زدی زیر آواز!

ـ وبلاگ جدیدت هم مبارک.


پاسخ:
دقیقا !
مشکل من اینه که مگر اون وقت که نظرسنجی های علمی و معتبر که هر کسی بهش اذعان می کرد روحانی نصف به علاوه یک توش رای داشت ؟ این خشک مغزی که پایداری ها و جلیلی اون موقع نشون داد ، به ما میگه اگر می اومدن هم یکی مثل احمدی نژاد میشدن . به هر حال من از این جریان متنفرم و اشتباه بعضی از حزب اللهی ها رو این میدونم که به غلط در سیاسیت آیت الله مصباح رو رهبر فکری میدونن . این تا همین الان کلی هزینه داشته . :) من به شخصه منتظر باز شدن چشم بعضی بسیجی ها هستم که رهرو هرکسی نشوند که تندتر حرف زد ، آدم معقول تر هم هست :)
 
-ممنون
من با م. شریفی موافقم. الان دیگه وقت این حرفها نیست. باید تهدیدهای آینده رو به فرصت تبدیل کرد. مثلا از نظر من مهمترین فرصت فرهنگی اینه که بچه حزب اللهی ها در عرصه فرهنگ، بالکل از دولت ناامید شوند و خودشان دست به کار شوند و اینقدر نق نزنند که دولت فلان است و فلان سازمان بهمان و از این حرفها. فرهنگ را مردم میسازند نه دولت. امروز تو اداره ما زمزمه هایی افتاده بود مبنی بر اینکه جاسبی میشه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی! میدونی دبیر شدن چاسبی یعنی چی؟ میدونی؟ این یک.
دو. اصل اون چیزی که با م.شریفی موافقم اینه که ائتلاف اصولگرایی، چیز زیادی از رای های روحانی رو کم نمیکرد. این عامه مردم بودن که از اصولگرایی برگشته بودن و آقایون اصولگرا باید فکرشو میکردن که وقتی همه تقصیرها رو گردن احمدی نژاد میندازن، مردم هم وقت رای دادن، احمدی نژاد رو از اصولگراها جدا نمیکنن! مضافا بر اینکه اگر آقایون ائتلاف میکردن تکلیف برای ماها معلوم بود، ولی وقتی ائتلاف نکردن، ما ها نمیتونیم تو ذهن خودمون ائتلاف تشکیل بدیم. ما موظفیم به اونی که فکر میکنیم اصلحه رای بدیم.
پاسخ:
مثل اینکه یادتون رفته احمدی نژاد رو کی ها بالا آوردن و نماینده اسلامش کردن ؟ حامیان امروز جلیلی :)
بعد هم تحلیلت خیلی ابتداییه . بلکه اگر اصولگرا ها یک هفته قبل از برگزاری انتخابات روی یک نفر اجماع می کردند و زوم می کردند چه بسا در دور اول کسی مثل قالیباف کار رو تموم میکرد  :) البته نه رو چهره ای که از دولت احمدی نژاد اومده بیرون !

اتفاقا همین الان وقت این حرفهاست ! همین الان باید جبهه پایداری و رهبرانشون رو خانه نشین کرد ، همین الان باید کاری کرد که دیگه نتونن بلند شن ، حیف که کسی جرئت رویارویی با کسی رو نداره که با سلاح دین و برچسب زنی میاد :)
می‌گم اگه تو که متعدل یونی هستی این‌قدر آتیشت تنده و می‌خوای همه رو بکشی،‌ اون بندگان خدای دیگه چی هستن!!
یه روزایی فکری شده‌بودم برای تحصیلات تکمیلی یه سری بزنم به یونی الان کلا ترس برم داشته که اصلا دیگه تهران هم نیام!!!

فکر نمی‌کنی این نوع نگاه مدل جدیدتر و ورژن خطرناک‌تره همون تفکر تند و افراطیه که خودت بهش نقد داری؟ حالا چه فرقی داره؟ اونا یه زمانی فرض بگیر قالیباف رو از جریان درست اصول‌گرایی خارج دونستن، این نگاه تند هم امروز تفکر پایداری رو خارج از اصول‌گرایی می‌دونه.
پس به یه چیزی دقت کن:
اون‌ها اگر با قاطعیت بعضی‌ها رو خارج از اصول‌گرایی دونستن (که نتیجه‌ش این بوده که دل به ائتلاف خوش نکنن) درست همون حال الان تو علیه پایداری رو داشتن.
پس تو چطور به خودت حق می‌دی که بر اساس شناخت و نظر و رای خودت این همه آتیشت تند باشه، اما اونا حق ندارن بر اساس شناخت و نظر و رای خودشون آتیششون تند باشه؟

این‌طور نیست؟
منظوم از متن توی کامنت قبلیم "موسیقی متن" بود.
پاسخ:
"همه" رو نمیخوام بکشم ! چند تا آدم بی‌بصیرت که با 6 تا سایت تندرو نبض بچه حزب‌اللهی های پای کار رو به دست گرفتن "همه" نیستند. اون 5 ، 6 تا سخنرانی مدعی ولایتمداری که اول و آخرش معلوم نیست موضعشان طرف کیست ، آینها دیر یا زود اتفاقا برای "وحدت" باید حذف شوند . بالاخره یک روز باید دست اینها رو شود . این جماعت خودحق‌پندار خودعمارپندار آفت جریان اصولگرایی هستند که اتفاقا بعضا سوابق سالمی هم ندارند . فقط مشکل اینجاست که کسی جرات نمی‌کند با این‌ها سرشاخ شود. من نمیخواهم بگویم این‌ها خوارج امروز هستند  ، ولی بحث و جدل با این‌ها همان شجاعت را می‌خواهد که امیرالمومنین از آن دم می زدند. واقعا این‌ها فتنه‌سازند و اتفاقا فتنه 88 هم تا حدودی تحت تاثیر همین‌ها بود و کسی می‌خواهد علی‌وار تا چشم فتنه را کور کند . این کار هر کسی نیست . :)
تو همون پستی که دیشب نوشتم و پاک شد مفصل جبهه پایداری رو نقد کردم و بادلیل و منطق گفتم انشالله  پیروزی روحانی باعث بشه جبهه پایداری از هم بپاشه.
جواب هایی که به کامنتا دادی رو دوباره بخون.بنظرم لحنت میتونه ملایم تر از این هم باشه.برای خودت خوب نیست داداش.وقتی تو هم جلیلی و طرفدارای جلیلی رو خشک مغز و افراطی میخونی دیگه با بعضی از اونا چه فرقی میکنه کارت(خیلی باخودم کلنجار رفتم که اینو بهت تذکر بدم یانه ولی گفتم اگر نگم دوست واقعیت نیستم.درهرحال ببخشید)
پاسخ:
جبهه پایداری متاسفانه به این سادگی‌ها از هم نمی‌پاشه . این‌ها همین الان در سایتشان به جای خیلی کارهای دیگر دارند از رای نیاوردن قالیباف کف و سوت می زنند  !
من اصلا طرفدارای آقای جلیلی رو خشک مغز نمیدونم بلکه اتاق فرمان این جریان رو خشک مغز میدونم .
پاسخ:
بسیار مطلب خوب و دلسوزانه ای بود .
بخوانند مسوولان رجا نیوز !
حتی اگر اصول گرایان ائتلاف می کردند، (و اگر حکومت، موتاسیون به انجام نمی رساندند)، باز هم رئیس جمهور منتخب "روحانی" بود.
اگر این انتخابات به دور دوم می کشید، خیلی از افراد بودند، که تحت تاثیر 4 سال قبل، رای نداده بودند اما در دور دوم، رای خود را به مثابه ی آخرین تیر می دیدند و به گروه رای دهندگان می پیوستند.
جالب است، آقای روحانی بیش از 50 درصد رای آورده است، در حالی که اصول گرایان مدام پشت هم اعلام می کنند، «اگر ائتلاف می کردیم، شکست نمی خوردیم»! نمی دانم آیا ائتلاف کردن، به معنای اضافه شدن رای های از ملکوت است؟؟ 
رای جلیلی و قالیباف و رضایی و ولایتی و غرضی رو با هم جمع بزنید و فکر کنید که ائتلاف کرده اید. آیا باز، نتیجه عوض می شود؟
پاسخ:
لطفا بحث تکراری مطرح نکنید و جواب من توی کامنت های قبلی رو بخونید .
این بچه گانه ترین استدلایه که این روزا شنیدم . ;)
فرارسیدن دور سوم 8سال دفاع مقدس البته....
پاسخ:
بله ... : )
همانطور که خودت اذعان کرده ای، حساب جلیلی از رجانیوزی ها جداست. اما تعبیرت اینکه باید اینها رو خانه نشین کرد، خیلی جالبه. دقیقا ادبیات خود رجانیوزی هاست! شما میگی که حامیان جلیلی خیلی خطرناکند. درسته؟
برادر من شما هنوز درباره تشکیکاتی که من درباره قالیباف داشته و دارم نظرتو نگفتی. من چطور میتونم به کسی که احساس میکنم باند اطرافیانش بزرگترین ضربه به نظام هستن، رأی بدم؟ تنها وقتی حجت بر من تموم میشه که اینا خودشون ائتلاف کنن و یه نفر مثلا قالیباف بمونه تا بهش رأی بدم.
اگه از نظر شما، رای دادن به قالیباف از این نظر ضروری بود که ایشون کاندیدای اصلح بود، از نظر ما ایشون اصلح نبود. بر سر ملاکها هم میتونیم تا صبح بحث کنیم.
اما اگه باید به خاطر پیروزی اصولگرایی باید همه بهش رای میدادیم، خب در اونصورت دیگه اصلح ملاک نبود و مهم این بود که از اصولگراها یه نفر باشه. در اینصورت چرا خود قالیباف پیشقدم نشد و نکشید کنار به نفع یکی دیگه مثلا ولایتی؟ نگی نظرسنجیا!!
این که نمیشه که بگی بیاین به نفع من برین کنار چون من یه میلیون بیشت رای دارم!
سوم اینکه منظورت از بالا کشیدن احمدی نژاد چیه؟ اگه منظورت گنده کردن بیش از حده، باهات موافقم. افراطین دیگه چیکار میشه کرد؟! اگه منظورت، رئیس جمهور کردنشه، همین انتخابات نشون داد که بر خلاف صحبتهای آقایون، هیچ چیزی به جز شخص احمدی نژاد ، اون را بالا نکشید.
پاسخ:
نه یه موقعی حساب "شخص جلیلی" از پایداری ها جدا بود ، ولی الان چیز خیلی متفاوتی بینشون نمی بینم :) ببین برای وحدت باید گاهی جنگید ، ما تا تونستیم با این ها "مدارا" کردیم اما به هر حال یک روز صبر امت حزب الله سر میاد.بارقه های بصیرت و طوفان علیه گروهک پایداری رو دارم این روزها می بینم انشاالله :)
خب از نظر شما اصلح نبود از نظر ما بود . لاکن آن وقتی که اتفاقا همین نظرسنجی های کاملا علمی و واقعی پیروزی قالیباف رو نشون میداد و البته رشد سریع روحانی رو ، وظیفه و به قول سید احمد خاتمی واجب سیاسی بود که آقایان پشت سر قالیباف قرار بگیرند . منتها به هر حال حب قدرته دیگه ، شاید یک نفر خودش حب قدرت نداشته باشه اما ، امان از اطرافیان ناصالح ... . :) 
رای قالیباف اون موقعی که کار از کار نگذشته بود حداقل دو برابر تک تک اصولگراها بود . 
به هر حال من این روزها دارم نشانه هایی از باز شدن چشم حزب اللهی ها رو می بینم و کم کم به آینده امیدوار میشم. و دیگه لازم نمی بینم جوش بزنم چون اندک اندک جمع مستان می رسند ; )
من پاسخ شما رو در کامنت ها قبل خوندم.
استدلالی ندیدم!
اگه میشه بیشتر توضیح بدید که ائتلاف چگونه می تونست قالیباف رو پیروز کنه؟
پاسخ:
ببین پسر خوب ، قالیباف در تمام نظرسنجی‌های معتبر و علمی و حتی نظرسنجی علمی ipos که توسط یک نهاد خصوصی خارجی اداره میشد ، تا سه چهار روز مانده به انتخابات و به خصوص قبل از مناظره سیاسی رییس جمهور بالقوه بود اون هم با تعداد آرای زیاد . :)
حدود 25 درصد مردم هنوز تصمیم نگرفته بودند به چه کسی رای بدن و تو همون نظرسنجی های واقعی هم قسمت زیادی از آرای خاکستری در میان نامزدها ، متعلق به قالیباف بود . منتها با عدم ائتلاف و با "رقابت درونی" اصولگراها به خصوص تخریب گسترده ی قالیباف توسط پایداری ها سردرگمی قشر خاکستری بین اونها بیشتر میشد و از محبوبیت قالیباف کاسته . تا اینکه اصلاح طلبها روی روحانی اجماع کردند و یک کلام شدند و ایشون در مناظره هم خوش درخشید و یک پارچه صدای همه شان شد روحانی. من خودم شاهد کسانی بودم که تا دو سه هفته مانده به انتخابات حتی معتقد به تقلب در 88 بودند ولی می گفتند بین اینها قالیباف بهتره ! منتها روحانی در یک صورت پتانسیل کسب آرای خاکستری رو داشت ، اجماع روی روحانی و تخریب قالیباف توسط نیروی خودی که به این صورت آرای سردرگم به سوی روحانی روانه شد و در سه چهار روز آخر به شدت آرای قالیباف روند نزولی و به شدت آرای روحانی روند صعودی داشت تا جایی که دو سه روز به انتخابات مانده روحانی از قالیباف جلو زد و این روند رشدش هم همچنان ادامه داشت .این رو هم در نظر داشته باش دوست عزیز که جناب روحانی ، رییس جمهور خوب ایران ، با یک رای قاطع و قوی با تمام این اوصاف انتخاب نشدند و صد البته عملکرد متعادل ایشان انشاالله میتواند از ایشان محبوبیت "ملی" بسازد . :)

کشته مرده ی بعضی از این اصول گراها هستم.
چار سال پیش که احمدی نژاد رو رئیس جمهور کردند، گفتند که ایشون رئیس جمهور ملت ایران است و باید چه مخالف چه موافق، ازش حمایت کرد. حالا که روحانی اومده، می گن هشت سال دفاع مقدس! بعدش از آدم می خوان که فحش نده! 
کی داره توی مملکت تفرقه میندازه؟ اون از 4 سال پیش که با اعلام کردن 18 ملیون رای احمدی نژآد اون رو 24 ملیون اعلام کردین و مردم ایران رو به دو دسته ی "خوب ها" و "بد ها" تقسیم کردین. این هم از این دوره که از همین اولش اسمش رو گذاشتین هشت سال دفاع مقدس! کی دنبال ایجاد تنشه؟ کی دنبال ایجاد تفرقه س؟ هیچ گاه نمی خواید بپذیرید شما کمترید! بپذیرید که همفکران شما هر روز کمتر می شوند. بپذیرید که ایدئولوژی شما جواب نمی دهد.
دین را به نفع خود مصادره کرده اید. و حتی ملکیت انقلاب و شخصیت امام را. حال به جای اینکه به دنبال این باشید که جبهه ی پایداری رو سرنگون کنید تا دوره ی بعد دیگر از این غلط ها نکنن و باعث به ارث رسیدن قدرت دست شما ها نشوند، به فکر کشور و وضعیت موجود و خوشبینی دوباره ای که دسته ی عظیمی از مردم به نظام پیدا کرده اند باشید.
پاسخ:
شما اولا عصبانی نباش دوست خوبم . 4 سال پیش که احمدی نژاد با رای "قاطع" ، انتخاب شد ، دوستان شما به خیابان ریختند و شیرینی آن انتخابات را کام مردم تلخ کردند . سطل آشغال آتش زدند و اسم خودشان را جنبش گذاشتند و وطن فروشی کردند و تیشه به ریشه ولایت فقیه زدند . حالا شما به خاطر یک "8 سال دفاع مقدس " میخواهی فحش بدهی ؟؟؟!! امروز تمام نیروهای مهم اصولگرا پیروزی روحانی رو تبریک گفتند و حزب اللهی ها دعایش کردند و شاهدم که امیدوارند به شعار اعتدالش پایبند باشند و حاضرند کمکش کنند . بعد هم 8 سال دفاع مقدس همیشه حرف خوبیست . دفاع مقدس از ارزش ها ، آرمان ها ، از انقلاب ، از مخالفین فتنه که بعید نیست در این 8 سال تحت فشار قرار بگیرند ، از رهبری که امیدوارم در دولت انشاالله معتدل جناب روحانی مظلوم واقع نشود. اصلا نه 8 سال بلکه تا همیشه دفاع مقدس ;)
لذا از منبرت پایین بیا و برو به صورتت یه آبی بزن و به آینده لبخند بزن :) . اصولگراها شکستی هم اگر خوردند از غضنفرهای خودیه و اتفاقا حدود نیمی از آرای این انتخابات هم همچنان به سبد اصولگرایان بود و اتفاقا همین جناب روحانی هم سابقا اصولگرا بود و این چند روزه مانده به انتخابات هم خود را اصلاح طلب ننامید و با هر دوگروه تعامل جدی داشت و دارد . لذا بیخود جو نده و حرفهای گنده گنده نزن ! "دین را به نفع خود مصادره کردید!!" هر کسی همچین کاری کرده اشتباه کرده . اصولگرایی همچنان زنده ترین جریان سیاسی انقلاب اسلامی هست و انشاالله صد در صد خواهد بود . 
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۹ تبسم تنهایی
سلام بزرگوار...
خدا قوت...ممنون از نظرات خوب و حضور موثر تون در وبلاگم...
قالب جدید هم مبارک...
همیشه موفق باشید...
دعایم کن...
پاسخ:
سلام
ممنون .
چشم   : )
اولا اینکه بالا بودن رای قالیباف تا سه چار روز مانده به انتخابات، معلول  عدم تمایل شرکت "بسیاری" از هموطنان در انتخابات، به علت ماجرای سال 88 بود. و همچنین معلول عللی که در ادامه خواهم آورد.

ثانیا، اینکه شما آرای خاکستری را در 4 روز مانده به انتخابات، متمایل به سمت قالیباف می دانید، صحیح است. اما اینکه تمایل آنان به سمت روحانی را، معلول عدم ائتلاف اصول گرایان می دانید،  اشتباه است. چرا که به جز "عدم ائتلاف اصول گرایان" وقایع دیگری هم در آن روز ها رخ داد که از جمله ی آنان، "مناظره ی بین روحانی و قالیباف"، "کناره گیری عارف" و در پی آن "حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی" بود. که اتفاقا این عوامل، تاثیر بیشتری نسبت به عدم ائتلاف اصول گرایان، در حرکت آرای خاکستری از قالیباف به سمت روحانی داشت.
لازم به ذکر است، که عوامل فوق، نه تنها جابجا کننده ی آرای خاکستری بود، بلکه برانگیزاننده ی "آرای خفته" بود. خود بنده از جمله کسانی بودم که تا پیش از کناره گیری عارف، رایم "سفید" بود. اما با کنار گیری عارف، و حمایت خاتمی و هاشمی از روحانی، نه تنها خودم مصرانه به روحانی تمایل پیدا کردم، بلکه با تبلیغاتی شبانه روزی، آرای خفته ی زیادی را جهت رای دادن به روحانی بیدار کردیم. خود من افراد زیادی را می شناسم که قصد رای دادن نداشتند اما با صحبت های بنده، تمایل پیدا کردند که به روحانی رای بدهند. 
یعنی از دیگر علل "مهم"ِ کاهش درصد آرای قالیباف و افزایش روحانی، "بیدار شدن آرای خفته" بود که خودش معلول، عوامل یاد شده بود. یعنی، "مناظره ی آخر"، "کنار گیری عارف"، و در پی آن، "حمایت اصلاح طلبان" و "تبلیغات حامیان".

من کماکان معتدم، تاثیر وقایع فوق، در رشد رای روحانی، بسیار بیشتر از عدم ائتلاف اصول گرایان و تخریب چهره قالیباف توسط جبهه ی پایداری است. تا جایی که من تاثر عوامل اخیر را، "ناچیز" می دانم.
پاسخ:
بله ، اون عللی که گفتی رو هم اصلا انگار نمی کنم اما هرگز در مناظره ها نبود که رای روحانی اوج گرفت ، بلکه فقط سه چهار روز آخر بود . : ) 
به هر حال این هم تحلیل توست ، ولی من به شدت معتقدم در صورت ائتلاف قبلی اصولگرایان روی شخصی که منتقد جدّی دولت بود از همان سال 84 ، پیروزی حتی در دور اول هم کار سختی نبود . بسیار هم آسان بود . تبلیغ برای شخصی مثل قالیباف و هدایت ذهن ها به سمت همچین آدمی مثل آب خوردن می موند . 
ضمن اینکه به هر حال هر طور که بود و هر نقشه ای که بود یا نبود ، هجمه رسانه ای خاصی علیه روحانی به هر دلیل راه ننداختند در صورتی که نقاط مبهمی در خصوص کارنامه ایشان وجود دارد ولی چیزی که شک من رو به شدت برانگیخته میکنه اینه که اکثر رسانه های اصولگرا هرگز به اون سمت نرفتند و نمیتونم قبول هم کنم که براشون پیروزیش قابل تصور نبود . به هر حال من اصلا با این تحلیل آبکی که مردم به "اصولگرایان" نه گفتند و به "اصلاح طلبان" آری از بیخ مخالفم ! چون واقعیت هم این نیست . این یک تحلیله که در چند روز اول طرفدارهای دو آتیشه اصلاحات برای اینکه دل خودشون رو گرم کنند می گفتند یا حرف هایی مثل اینکه روحانی خاتمی دومه یا دوم خردادی دیگر تکرار شد که کم کم خودشون هم فهمیدند به هیچ وجه از این خبرها نیست و الان زمان خاتمی به هیچ وجه تکرار نشده و اصالتا روحانی به هیچ وجه من الوجوه در جبهه اصلاح طلبها نیست هر چند از سلایق و "رای" اونها هم استفاده میکنه  : ) شما هم کم کم متوجه این موضوع میشی ;)
سهیل خان صلاح دیدی از سیاست بیا بیرون این قالب همینجوری دلگیر هستش هرطرفشم نگا میکنم دوست دارم دَر برم...
حالا نگو کسی مجبورت نکرده بیای چون خودم دوست دارم بیام:دی
پاسخ:
عه !
خیلی قشنگه که قالبش !
چشم چشم ! ولی مطلبم که فقط سیاسی نبود که ! یه قسمتش سیاسی بود . آهنگ ، غزل ، نامه . خیلی متنوعه :D
کلن بدم میاد از این قالب..:)
ببخشید دیگه البته با احترام به نظر شما...:دی
پاسخ:
با تشکر :د
سلام
پست رو خوندم به علاوه نظرات .. نظراتی رو قبول دارم و بعضی صحبت ها رو هم قبول ندارم.
مهم ترین بحث سر اصلح بودن قالیباف هست و مهم ترین اشکالی که بنده به قالیباف وارد می دونم گرایش هایی هست که بعضا در صحبت هاش هم به اقتصاد و سیاست سرمایه داری نشون داد که از این نظر شباهت زیادی به اصلاح طلبان داره تا اصول گرایان. از این لحاظ تفاوت زیادی بین ایشون و آقای جلیلی وجود داره که همین باعث شد ائتلافی بین اونها صورت نگیره..
البته تفاوت های مبنایی و اساسی دیگری هم وجود داشت.
در روزهای آخر هم وقتی به جلیلی می گفتن که آیا به نفع کسی کنار میکشه یا نه جوابی که داد همین مسئله رو می رسوند که بین مبانی فکری ایشون و آقای قالیباف تفاوت جدی و مبنایی وجود داره
بنابراین درست نیست که بگیم اصولگرایان همه در مبانی مشترک بودند و بحث سر جزییات بود یا مسائل فرعی و دیدیم که در مناظره آخر چه چالشهای اساسی بین همین نامزدهای اصولگرا به وجود اومد.. و بعد بخوایم از این اشتراک استفاده کنیم و بگیم که باید ائتلاف می کردند و همه سر یک نفر اجماع می کردند

صحبت تون در مورد تفکر رجانیوزی درست نیست اما اگر بخوایم مصداقی صحبت کنیم مسلما اشکالات زیادی به رجانیوز وارده

یک نکته دیگه رو هم توجه باید کرد که در خیلی از حرفها و قضاوت هایی که در مورد اشخاصی میشه ملاک رو باید حال  فعلی افراد در نظر گرفت. اگر از آقای احمدی نژاد یا دیگرانی حمایتی صورت گرفته بر اساس مبانی بوده و حال همان موقع آقای احمدی نژاد
در واقع دفاع از ملاک ها مد نظر بوده و مبانی و نه شخص احمدی نژاد یا هر کس دیگه
اگر گفته شده احمدی نژاد اصلح هست با توجه به همون ملاک ها و مبانی بوده که اون زمان از ایشون دیده میشده و اگر بعد از اون از ایشون انتقاد شده به خاطر از بین رفتن همان ملاک ها و مبانی و گرایش ایشون به جریان انحرافی بوده
فعلا اینها به ذهنم رسید.
پاسخ:
سلام :)
ممنون که وقت گذاشتید :)
من منکر این نیستم که بین اصولگراهای مختلف اختلاف وجود داشت . و حتی شاید در مواردی عمیق . هر چند در بعضی موارد به خصوص اقتصاد ، تفاوت فقط در شعار بود ، بلکه همه به هر حال و متاسفانه در شرایط کنونی اقتصاد سرمایه داری را پذیرفته بودند و دولتشان همان راا جرا می کرد و حالا رنگ و لعابش فرق می کرد و اصولا ما فعلا متاسفانه آلترناتیوی براش نداریم .
اما بحث سر اهم و مهم کردنه که کاملا یک بحث عقلی و منطقیه . شما نگاه کنید همه ، حتی آقای الله کرم هم به کنار نکشیدن جلیلی به نفع قالیباف اعتراض جدی کرده . همچنین بزرگان اصولگرا . ولی خب به هر حال فهم و درک موقعیت خطر بصیرت بالاتری میخواست حتما که دوستان نداشتند . :) اصلا مقابل این منطق کسی امروز نایستاده به جز چند تا لجباز  ;)
شما میگید صحبتم درباره رجا نیوز درست نیست ، من هم میگم درسته !
..............
بله ، من هرگز نمیگم نباید از آقای احمدی نژاد حمایت میکردند. به هر حال ظاهرا سال 84 توافق روی آقای قالیباف به عنوان نیروی باسابقه بوده ولی به هر حال به دلایلی جریان به سمت احمدی نژاد میره . خب اینجا طرفدارانشان حق دارند حمایت کنند . اما بحث من سر "شیوه و نوع افراطی و غیر دیتی حمایت" هست که اتفاقا انحراف ایشون به این مساله بستگی زیادی داره . امروز آدم های کمی مقصر انحراف جریان دولت نیستند ... :)
سلام. خانه جدید مبارک .
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون 

صبح انتخابات با این متنتون کلی اشک ریختم...

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا...

پاسخ:
آمین ... :)
سلام مجدد
ممنون از لطف تون برادر:)

در مورد اقتصاد و مبانی فکری آقایون بنده هم قبول دارم که در مورد اقتصاد به تنهایی، همه کاندیدها مجبور بودند بر اساس همین چیزی که در حکومت داریم یعنی اقتصاد سرمایه داری عمل کنند منتها نکاتی هم وجود داره در اینجا
وقتی گفته میشه اقتصاد سرمایه داری خودتون بهتر می دونید که این اقتصاد وابسته هست به یک سری مبانی فکری دیگه که در نهایت تاثیر اون نه تنها در اقتصاد دیده میشه بلکه در همه امور جامعه و حکومت دیده میشه و اون هم طرز فکر مادی گرایانه و سود و منفعت(مادی) محور هست
حالا بعضی از آقایون میگن ما این اقتصاد رو با مبانی اون قبول داریم و بر اساس همون برنامه ارائه میدن و مدیریت شون بر جامعه و در همه امور بر اساس همون هست ولی بعض دیگه میگن ما این اقتصاد رو قبول نداریم و اشکالات زیادی بهش وارد می دونیم اما از اون طرف مجبور هستیم بر اساس این اقتصاد پیش بریم چون اقتصاد جامعه ما همین اقتصاد هست اما هم سعی می کنیم این اقتصاد رو در همون بازه اقتصاد محدود نگه بداریم و هم از طرف دیگه سعی در اصلاح نظام اقتصادی کشور بر اساس مبانی اسلامی داریم حالا هر قدر که بتونیم و موفق بشیم که این کار رو انجام بدیم
بین این دو طرز فکر تفاوت جدی وجود داره اگرچه در ظاهر هر دو مجبور هستند به همون اقتصاد عمل کنند...

اگر قبول داریم تفاوت های مبنایی بین آقایون اصولگرا وجود داشت که درست نیست همه اونها رو در کنار هم قرار بدیم و بگیم همه از یک نظام فکری بودید و همه اصولگرا بودید و باید ائتلاف می کردید
در واقع تنها شباهت ظاهری و اسمی بین این آقایون وجود داشت و اون هم اسم اصولگرایی بود ولی در باطن تفاوت بین بعضی از همین اصولگرایان در حد تفاوت اصولگرایان با اصلاح طلبان بود اگر چه شباهت همین آقایون بیشتر از شباهت اونها با اصلاح طلبان بود.

اگر تفاوت ها در حد تفاوت های جزیی می بود حرف شما درست بود و بهترین کار ائتلاف می بود تا جلوی یک مسئله بزرگتر گرفته بشه ولی وقتی تفاوت ها مبنایی و اصولی هست نمیشه ائتلافی انجام داد چون همون تفاوت های مبنایی که بین یک اصولگرا و اصلاح طلب وجود داره در مسائل دیگه یا همون مسائل بین یک اصولگرا با اصولگرای دیگه وجود داره و تنها تفاوت این اسم مشترک اصولگرایی ست
ضمن این که فراموش نشه اهم همیشه انتخاب اصلح هست و نه مسائل دیگه. ما مامور به نتیجه نیستیم مامور به وظیفه ایم. ما در هر حال مامور به دفاع از حق و حقیقت هستیم و در دفاع از باطلی که باطل بودنش کمتر از باطلی دیگه باشه! (چون به هر حال با این تفاوت های مبنایی باید قبول کنیم که یکی از این آقایون حق بودند و اون یکی دیگه باطل)

قبول ندارم که همه نظرشون بر ائتلاف اصولگرایان بوده و اون هم کنار کشیدن آقای جلیلی به نفع آقای قالیباف. حداقل به همون تعداد کسانی که این نظر رو داشتند نظر مخالف هم وجود داشت یا نظر به عکس که آقای قالیباف و بقیه اصولگرایان باید به نفع جلیلی کنار بکشند.

منظور من این بود که صحبت تون به طور کلی در مورد رجانیوز درست نیست اما ممکنه مصداق زیادی وجود داشته باشه برای حرف شما. در واقع تعمیم دادن شما رو رد کردم نه کل حرف تون رو

در مورد آقای احمدی نژاد هم اگر دفاعی بود دفاع از ملاک ها و اصولی بوده که در شخصیت ایشون وجود داشته و اگر بعدها این ملاک ها و اصول از بین رفته به همون شدتی که دفاع صورت گرفته انتقاد هم صورت گرفته.. اگر چه قبول دارم بسیاری از این شدت ها تنها بازی های رسانه ای و روانی بوده و هست. اما بهتره در مورد مصداق ها بحث بشه تا بحث کلی.. چون من کل شما رو قبول ندارم ولی جزیی از این کل رو قبول دارم.
ممنون از حوصله و منطق تون :)
پاسخ:
سلام .
خواهش می کنم لطف دارید .
نه  ، بین کاندیداهای اصولگرا کسی فرهنگ سرمایه داری و سیاست لیبرال مدنظرش نبود و این خیلی هم روشن بود. البته نمیشه انکار کرد که وقتی اقتصاد ، سرمایه داری باشه چه بخواهیم چه نخواهیم تاثیرش رو توی فرهنگ میذاره ولی خب به  هر حال میشه یک جاهایی اصلاحاتی داشت احتمالا که این حداقل بین اصولگراها مشترک بود  و تفاوت چندانی بینشون نبود . یعنی شما فکر نکنید آقای جلیلی میخواستند جامعه رو از لجاظ فرهنگی اسلامی اداره کنند و آقای قالیباف یا حداد شرک آلود ! چه بسا نگاه فرهنگی موفق تر و کارنامه روشن تری هم داشتند .
لذا بین گفتمان اصولگرایی هر چند تفاوت هایی وجود داشت اساسا با گفتمان نزدیک به لیبرالیسم اصلاح طلبی تفاوت های اصولی وجود داشت و این روشن بود .کارنامه آقایون هم اتفاقا غیر از جلیلی همین رو نشون میده .
........................................
در مورد انتخاب اصلح هم که بله ، ما هم حتما جناب قالیباف رو اصلح می دانستیم و می دانیم ، اما موضوع اینجاست که "حتی" خود آقای مصباح که خیلی به بحث وحدت عقیده خاصی ندارند در سخنرانیشان گفته بودند در شرایطی ما باید به کس دیگری از ترس روی کار آمدن افسد رای بدهیم . حالا ما هم میگیم از نظر شما آقای قالیباف ، صالح مقبول اصلا  ! چرا به اعتقاد خودتون عمل نکردید ؟ واقعیت اینجاست که اینها جدای کینه توزیشان با قالیباف ، روزهای پایانی احتمالا دچار اشتباه آماری و محاسباتی هم شدند . تا جایی که جناب پناهیان گفتند انتخابات به دور دوم به هر حال کشیده می شود و لذا ائتلاف فایده ندارد ! یعنی اینها با همچین تفکری اون اشتباه و خیانت رو انجام دادند . البته بحث جناب ولایتی کمی مشکوک تره .
در مورد مامور به تکلیف بودن که بر میگرده به یک بحث طولانی و یک مغالطه مسخره که رجانیوزی ها باب کردند . بله ، ما باید به تکلیفمان عمل کنیم ، نتیجه با خداست و توکل بر خدا  ! ولی عزیز من ، همین تکلیف هم با نگاه به نتیجه تصمیم گرفته میشه . یعنی شما میای با عقل و اصول دینی می بینی این کارم فلان نتیجه را دارد ، مثلا قیام ، نتیجه اش اطاعت خدا و برپایی حکومت اسلام است ، پس قیام می کنیم منتها این وسط توکل می کنیم بر خدا و دیگر تحقق نتیجه با او. قیام کربلا و هر اتفاق دیگری توسط معصومین (ع) مبتنی بر همین نگاه بوده ، این طور نبوده که امیرالمونین بگویند خب ، الان من مامورم که حکومت برقرار کنم ، پس قیام کنیم علیه ابوبکر ، که ما مامور به تکلیفیم نتیجه اش نابودی اصل بزرگتر یعنی کلیت اسلام هم شد ، شد ! من تکلیف انجام داد. ایشان نتیجه را انگاه می کنند ، که اگر چه کار کنم ، چه اتفاقی می افتد و اتفاقا اینجا اصلا "تکلیف" شکل می گیرد . در این مرحله است که میگوییم مامور به انجام تکلیفیم و دیگر نتیجه و اتفاقاتی که در محاسبات ما نبود دست خداست . : )
....................................
در مورد احمدی نژاد هم در حوزه دفاع افراطی گری وجود داشت و مدارکش هم موجود است ! که نتایج آن افراطی گری شد همین انحراف . هم در حوزه نقد . اصولا جاهل را نمی بینی مگر در افراط و تفریط ، یک موقعی ایشان می شود مالک اشتر علی ، یک موقعی سحر شده و فراماسونه ! :| هر دوی این نگاه غلطه و نشات گرفته از نگاه رهبری نیست و اسلامی هم نیست .
..............
خواهش میکنم لطف دارید .

سلام

بله بین کاندیداهای اصولگرا ممکنه کسی مستقیما به سیاست مبتنی بر منفعت مادی و فرهنگ لیبرال سرمایه داری اشاره نکرده باشه و حتی کاملا و تمام قد از فرهنگ و سیاست مبتنی بر اسلام و انقلاب دفاع کرده باشه ولی همین که کسی اقتصاد سرمایه داری رو قبول بکنه و بر اساس اون برنامه ارائه بده کافیه که تاثیرات اون رو مستقیما در سیاست و فرهنگ ببینیم.. این همون بلایی بود که سر آقایون اصلاح طلب و به اصطلاح تکنوکرات اومد. البته قبول دارم که میشه اصلاحاتی انجام داد که جلوی تاثیرات رو تا حدودی گرفت ولی این اصلاحات رو مسلما کسی می تونه درست انجام بده که حقیقتا از ابتدا موافق این اقتصاد و در پی اون تاثیراتش در سیاست و فرهنگ نباشه و از همون ابتدا و پایه و مبنا به دنبال اصلاح باشه و الا اگر پایه و مبنا رو قبول کردیم ناچارا بسیاری از تاثیرات رو هم مجبور هستیم قبول کنیم.

به عنوان مثال اشرافیت و اشرافی گری از دل همین اقتصاد بیرون میاد که تاثیرش را در فرهنگ در دورانی دیدیم و همچنان می بینیم و هم چنین منفعت گرایی و اصالت نفع مادی در پی این اقتصاد به وجود میاد که تاثیراتش در سیاست کاملا روشن بوده و هست..

بحث بنده سر اصولگراهای حاضر در انتخابات هست و نه آقای حداد که قبل از انتخابات کنار کشیدند.

 

اگر قرار هست که در مورد اشخاص یا اخبار خاصی صحبت بشه بهتره همراه با ذکر منبع باشه

در مورد نقل و قولی که از علامه مصباح کردید اول باید مشخص بشه که اون شرایط چه شرایطی هست و تحت چه شرایطی از نظر ایشون بایدبه کس دیگری از ترس روی کار آمدن افسد رای داد؟ دوم اینکه آیا از نظر علامه آقای قالیباف صالح هست؟ و سوم این که آیا آقای قالیباف واقعا مقبول بود و آقای جلیلی نبود!؟

اول به این ابهامات پاسخ داده بشه بعد نتیجه گیری و تحلیل می کنیم..

 

ما مامور به انجام تکلیف هستیم و این تکلیف هم با نگاه به عقل و شرع هست.

در مثال اشکالاتی وجود داره ولی با این حال در همین مثال هم حضرت ابتدا به تکلیف خودشون عمل می کنند. یعنی شما نگاه کنید بعد از رحلت پیامبر ص و قضیه سقیفه تا زمانی که حضرت بالاخره سکوت می کنند چه اتفاقاتی می افته؟ توضیح و توصیف کامل این اتفاقات تو کتاب اسرار آل محمد ص اومده... به وضوح روشنه که حضرت در ابتدا دنبال انجام تکلیف هستند و الا چرا مقاومت می کنند در برابر ابوبکر و عمر؟ چرا شبانه همراه حضرت زهرا س به در خانه مردم مدینه میرن و ازشون برای برپا داشتن حق کمک میخوان و اکثرا قبول می کنند ولی صبح به جز تعداد انگشت شماری برای جهاد آماده نمیشن. چرا حضرت زهرا س چنان خطابه آتشینی بر علیه ابوبکر و عمر و خود مردم می خونند و ... . این ها همه نشون میده که حضرت ابتدا دنبال انجام تکلیف هستند ولی وقتی مردم همراهی نمی کنند و نصایح شون و نصایح حضرت زهرا س بر ابوبکر و عمر کارساز نمیشه اون وقت حجت رو بر مردم و ابوبکر و عمر تمام می کنند و در واقع تکلیف از دوش شون برداشته میشه. بعد از اون هم حضرت سکوت می کنند و هیچ وقت از اصل خلافت ابوبکر و عمر که باطل هست دفاع نمی کنند بلکه در حکومت اسلامی و به پا داشتن حق به خلفاء کمک می کنند و این خیلی فرق داره با این که بگیم حضرت از ترس ارتداد مردم و از بین رفتن اصل دین که یک باطل بزرگ تر هست از حق گذشت و شروع به دفاع از باطل کوچک تری که خلافت ابوبکر باشه کرد.

بعد از اون هم در قضیه شورای عمر هم می بینیم که حضرت حاضر نمیشن از حق بگذرند و قبول کنند که ابوبکر و عمر بر حق بودند تا خودشون به خلافت برسند..  این موضوع در زندگی همه ائمه دیده میشه که هیچ وقت حاضر نمیشن از حق بگذرند و با یک باطل ائتلاف کنند و وقتی هم که سکوت می کنند به خاطر این هست که تکلیف از دوش شون توسط خود مردم برداشته میشه و الا سکوت هم نمی کنند مانند قیام حضرت حسین ع. حضرت حسین ع وقتی حمایت مردم کوفه رو می بینن دیگه سکوت نمی کنن و برای قیام حرکت می کنند و زمانی تصمیم می گیرند برگردند که براشون مسلم میشه که مردم کوفه خیانت کردند و دیگه تکلیفی بر دوش ایشون نیست اما حرّ و سپاهش جلوی حضرت رو میگیرند و ... .

 

در مورد آقای احمدی نژاد هم قرار شد با مصداق صحبت کنیم نه کلی. این حرفایی که زدین من نمی دونم با چه منبعی میگید و نقل و قول چه کسی هست.

ایشون مالک نمیشن و اون تشبیه هست و باید دید وجه شبه مورد نظر چی بوده اگه درست بوده باشه اون شخصی که این تشبیه رو کرده حجتی داره و الا حرف شما درسته و این میشه اغراق. در مورد فراماسونه و ... هم همین طور باید به دلیل و حجت شخصی که این حرف رو زده توجه کنیم اگر نداشته باشه یا اشتباه باشه قضاوت شما درسته و این میشه یک تهمت و دروغ. ما نباید تنها به ظاهر امر توجه کنیم باید دنبال علت ها هم باشیم و الا ما هم حجتی نداریم در برابر این قضاوت هامون.

اون چیزی هم که باعث انحراف شد حضور افراد ناصالح اطراف ایشون بود. اصولا در این سطح انواع این حرف های عوامانه و شاید افراطی وجود داره و مخصوص آقای احمدی نژاد نبوده و نیست.

پاسخ:
سلام
به هر حال مساله دیگه خیلی روشن شده و این بحث ها مطرح نیست .

و العاقبه للمتقین : )
عیدتون هم مبارک
خیلی ممنون برادر
عید شما هم مبارک

بله حرف شما درسته باید انرژی مون رو برای مسئله مهم تری که همه ما شاید من بعد باهاش روبه رو باشیم اون هم احتمالا مقابله با روشنفکرانی که دوباره ممکنه بهشون بها داده بشه بگذاریم ...

التماس دعا
پاسخ:
: )
مخلصیم
محتاجیم به دعا 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی