نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

از میان نامه‌ها

میلنا، چطور است که تو هنوز از من نترسیده ای یا از من نرمیده ای یا احساسی از این قبیل پیدا نکرده ای؟ ژرفای جدیت و توان تو تا کجاها می رسد؟
من برای تو یا هر کس دیگر نمی توانم توضیح دهم که در درونم چه می گذرد. چطور می توانم آن را برای دیگری روشن سازم در حالی که نمی توانم آن را برای خودم روشن کنم. اما مطلب اصلی این نیست. اصل مطلب واضح است: امکان یک زندگی انسانی در پیرامون من وجود ندارد. تو این را می بینی اما نمی خواهی باور کنی. اگر به طرف من بیایی یکسره در مُغاک فرو می لغزی. آیا از این آگاهی داری؟ عشق در نظر من آن است که تو خنجری هستی که من در درون خویش می چرخانم.

از نامه‌ی کافکا به ملینا ، معشوقه‌اش

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۹ تیر ۹۲ ، ۰۱:۲۰

دوری و دُشمنی

1 : بای بسم‌الله :

گفته‌اند "دوری و دوستی" . که دور باش تا همچنان خاطرت عزیز باشد . اما این اتفاق برایت زمانی می افتد که طرفت یک آدم خوش‌بین و برخوردار از سلامت کامل روحی باشد ، به علاوه اینکه عقده‌ای نباشد. در بسیاری از موارد ( با  لحن دکتر نیما ! ) افتادن فاصله میان تو و آشنایت ، بدتر باعث ایجاد سوءتفاهم و توهمات بد می‌شود که روز به روز نسبت به تو بدبین‌تر خواهد بود . این البته یک بدبینی بالقوه‌ای در وجود شخص مورد نظر را می‌طلبد . گاهی فاصله گرفتن تو از آدم‌ها یا دوری ، باعث می‌شود آن‌ها در ذهن خود از تو تصورات واهی بسازند ، به خصوص اگر آدم‌های بداندیشی باشند این تصورات بد است . در مرحله بعد بر مبنای همین تصورات واهی ، تو را قضاوت می‌کنند و در مرحله بعد بر مبنای قضاوت باطلشان با تو رفتار می‌کنند ! این است که گفت :

مگو شزطِ دوام دوستی دوری‌ست ، باور کن

همین یک اشتباه از آشنا بیگانه می‌سازد   .

2 : آهنگ‌نامه :

Moving to the ghetto

3 : غزل‌نامه :

وحشی :

در این فکرم که خواهی ماند با من مهربان یا نه ؟

4 : از میانِ نامه‌ها :

تصدقت شوم، الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم،متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آیینه قلبم منقوش است. عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند.[حال]من با هر شدتی باشد می‌گذرد؛ ولی به حمدالله تاکنون هرچه پیش آمد،خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم.

حقیقتا جای شما خالی است، فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد. در هر حال، امشب، شب دوم است که منتظر کشتی هستیم. از قرار معلوم و معروف، یک کشتی فردا حرکت می کند، ولی ماها که قدری دیر رسیدیم، باید منتظر کشتی دیگر باشیم. عجالتا تکلیف معلوم نیست، امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم، که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل. از این حیث قدری نگران هستم، ولی از حیث مزاج بحمدالله به سلامت. بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم‌تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است، جای شما خیلی خیلی خالی است.

از نامه‌ی امام خمینی (ره) به همسرشان .

5 : پایان‌نامه :

نمی‌خواهم بحث مربوط به این‌ها را کش بدهم ولی یک نکته‌ی جالبی به نظرم رسید . در این انتخابات ، رجانیوز در پاسخ به نظرسنجی‌های معتبر می‌گفت این‌ها نظرسازی‌ست که البته بعد ، روسیاهی به ذغال ماند ولی لینک زیر یکی از مطالب رجانیوز است در سال 88 ، که به قلم‌نیوزی‌ها می‌گوید احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌های معتبر بالاتر بود ، چرا می‌گویید نظرسازی ؟! ظاهرا حرف روزهای گذشته رجانیوز حرف آن روزهای قلم‌نیوز موسوی‌چی بوده‌است  : )

سایت خبری "قلم" که می کوشید آرای نامزد مطلوب خود را قابل توجه جلوه دهد، طی مقاله‌ای در اردیبهشت ماه ذیل عنوان "نظرسنجی و نظرسازی" نوشت: «این درست است که در همه نظرسنجی‌های انجام شده در کشور در 2 ماه گذشته آقای احمدی‌نژاد بیشترین رأی را داشته‌اند، اما نادرستی در جای دیگری است. بالاترین برآورد برای آراء آقای احمدی‌نژاد در سطح ملی، نزدیک به 50 درصد است. در ضمن تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رأی میرحسین موسوی در دهه سوم فروردین به بیش از 8 برابر رأی مهدی کروبی رسیده است.»

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۹
سـ ـهیل

نظرات  (۳۰)


یا همون میگه:
اما تو بگو دوستی ما بع چه قیمت...

نامه که عالیه :)

ول کن این رجا نیوزیا رو! ول کن! 
پاسخ:
دقیقا  : )

آره .

چشم   ; )
یا همون میگه:
اما تو بگو دوستی ما بع چه قیمت...

نامه که عالیه :)

ول کن این رجا نیوزیا رو! ول کن! 
پاسخ:
باشه دیگه  ! :))
سلام..
خیلی قشنگ نوشتید..
جدا از سطرهای سیاسی پایانی سطرهای اول به تنهایی خیلی مفهوم قشنگ و ملموسی دارن..
مرسی! 

(گل)  :)))
پاسخ:
سلام 
ممنون ، خواهش میکنم
گل گل ! :د
۰۹ تیر ۹۲ ، ۰۱:۵۲ بیم فروریختن
قسمت 3 و 4 را خیلی دوست داشتیم!
خونه جدید مبارک:)
پاسخ:
ممنون .
سلامت باشید .
;دی
پاسخ:
;)
این نامه ها رو از کجا میارید؟:)
تجربه ی دوری و بی تفاوت شدن هم وجود داره, یعنی دیگه نه مثل قبل دوست میمونن نه دشمن هم میشن که به نظرم به مراتب اسف بار تر از دوری و دشمنیه. خیلی تلخه! اگر دشمنت بشه نشون میده که هنوز براش اهمیت داری ولی اگه بی تفاوت بشه هیچیه هیچی دیگه...
پاسخ:
از اینترنت ! :د  سرچ میکنم و چه کسی از شیوه های سرچ من خبر دارد ؟ :د
بله درسته واقعا ... :)
بعد هم دیگه شما باید درباره آهنگ ها نظر بدید !
۰۹ تیر ۹۲ ، ۲۰:۱۳ تبسم تنهایی
بسم الله الرحمن الرحیم...
...اگر می توانستم با همه ی قلمهای دنیا روی همه ی ورقهای
دنیا ...با زیباترین خط...هر لحظه ...می نوشتم :
.......یاد شهدا به خیر......یاد شهدا گرامی....یاد شهدا گرامی
سلام بزرگوار...خدا قوت...دعایم کن...

پاسخ:
سلام ...
الحق که همین طوره .
محتاجم ... : )
خدا ما رو دشمن تو قرار نده ایشالله.
حالا چه درو باشیم ازت چه نزدیک!


انتخابات تموم شد. قاقالی‌لی‌ها هم تقسیم شد رفت. بی‌خیال دیگه. خودت رو انقدر اذیت نکن! (چشمک زدن به نشانه‌ی دل‌داری)
به‌جاش الان برو افتخارآفرینی تیم والیبال رو ببین و کیفش رو ببر.
پاسخ:
باشه  :))
روحانی مچکریم  :))
سلام واسه مطلب اولت مخاطب خاص داشتی؟
آهنگت که نمیاد اصلا
آقا فیری شدی بگو

پاسخ:
هان ؟

ایشالا دوازدهم سیزدهم رفیق ;)
میاد بالا .
قسمت اول :بای بسم الله عــــــالی"لبخند"
چیزی که متنفرم ازش<قضاوت>همیشه هم اتفاق میفته"غمگین"
نامه و غزل نامه خیلی قشنگ بودن..."گل"
پاسخ:
ممنون ...
دقیقا ...
:) . گل.
نمیدونم چرا احساس کردم که اگه هر دفعه بخوام درباره ی اهنگنامه نظر بدم بی مزه بشه شاید:)
خیلی خوب بود
ازون اهنگایی بود که براش تو ذهنم یه فیلم داشتم,تصویر داشت ینی! 
پاسخ:
نه نظر کارشناسانس دیگه :)
ممنون . از آلبوم  The pianist  بود ، حالا نمیدونم به فیلمش ربط داره یا نه :)

نامه هه خیلی خوب بود!

آهنگه خوبتر!

در مورد پایان نامه ام تقریبا قانع شدم اتفاقی که افتاد، بهترین اتفاقی بود که میتونست بیافته!

 

پاسخ:
ممنون ...
 : )

فکر کنم ادرس رو اشتباه گذاشتید در وب قبلیتان

اینجا چرا اینجوریه؟

پاسخ:
خیلی قشنگه که .
گاهی فاصله گرفتن تو از آدم‌ها یا دوری ، باعث می‌شود آن‌ها در ذهن خود از تو تصورات واهی بسازند ، به خصوص اگر آدم‌های بداندیشی باشند این تصورات بد است . در مرحله بعد بر مبنای همین تصورات واهی ، تو را قضاوت می‌کنند و در مرحله بعد بر مبنای قضاوت باطلشان با تو رفتار می‌کنند !
پاسخ:
: )
آهنگه قشنگ بود فقط...
قتو دیگه کجاست؟
پاسخ:
قتو ؟ نمیدونم ! تحقیق کن دربارش :D
سلام
وبلاگ نو مبارک!
خیلی وقت بود اصلا فرصت اومدن به فضای وبلاگ رو نداشتم و سخت درگیر مشکلات کار و .... و .... و .... و .... و غیره بودم!!
انشاالله که خداوند یاری کنه.
در مورد دوری و دوستی و یا دوری و دشمنی باید عرض شود که دوری وقتی مقارن دوستی هست که قبل از دوری با طرف دوست بوده باشی و وقتی مقارن دشمنی که قبل از دوری با طرف دشمن.
مهم آخرین روزهای دیدار و نزدیک بودن است. مردم در تخته سیاه خاطراتشان عموما نوشته های آخر را نگه میدارند و شاید کمتر کسی به گذشته توجه کند. البته اگر انقدر این دوری طول بکشد که تخته سیاه خاطرات تبدیل به تخته وایت برد شود آن وقت مردم کل رابطه را یکجا میبینند و دیگر به آخرین خط توجه نمیکنند (عموما) و مثلا یاد خاطرات خوب هم میافتند.
نتیجه اخلاقی هم اینکه تخته وایت برد بهتر است.
پاسخ:
سلام 
خیلی خوب بود ....
دوستدار ...
دیروز دیوان وحشی رو خریدم.خیلییی خوبه.
پاسخ:
هوم...
آپم....
جدیدا تهرانیا لهجه عوض کردن به "سَطر" میگن "سِطر" ؟!
این چه طرز نوشتن اسم وب بنده ست تو لینکا!؟
مجبوری اعراب گذاری کنی!؟
:|
پاسخ:
درستش کردم :د
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۶:۳۲ روح اله ...خ
سلام عزیز قلبم...
دلم برات آب شده... :'(

وبلاگ جدیدتم خیییییییلی مبارک باشه،به خصوص که از قالب نوشتاریت خیلی خوشم اومد!

راستی اگه خواستی وبلاگای منم لینک کن:
mehrabunia.blogfa.com
و اینم وبلاگ جدیدم:
mehrnevesht.blog.ir
پاسخ:
سلام رفیق ...
من هم همین طور  ... :( ممنون .
اومدم اومدم .
هیچ گاه دوری دوستی نمی آورد........
فقط اگر دشمنی ای وجود داشته باشد، دوری آن را خواهد کاست و به حالت قبل برخواهدگرداندش. آری دوری دوستی می آورد اما مشروط به وجود خصومت میان آن دو. 

حالا شما نمی خوای یه سری به ما بزنی؟
پاسخ:
الان میام :)
خوبه ها. ولی قالب مند نکنید کار رو. قالب دست و پاگیره.
پاسخ:
عه ! چه عجب !! خوش اومدید :)
هوم ، شاید :)
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۷:۲۳ طاهره نظری
سلام 
ماه عزیزتون عسل
پاسخ:
سلام
ماه شما هم مبارک .

نمی‌خواهید به روز کنید بیاییم بخونیم؟

 

(آیکون مایکونم ندارید!)

پاسخ:
به روز میکنم چشم .
آره مثلا خیلی کلاسش بالاس :D
سلام...

بابا هیچی نمی تونم بگم جزاینکه همه‌چیزخیلی‌خاص‌‌و بی‌نظیربود:)

تاحدودی‌با‌شماموافقم... ولی‌به‌نظرم باید‌فکر‌آنهاراهم‌بکنیم‌شاید‌انقدر دوستمان‌داشته‌باشندکه‌باعث‌توقعاتی‌شودوآن‌توقعات‌برای‌ما‌سخت:(  
اون‌وقت‌که‌بایدطرفمون‌سلامت‌روحی‌داشته‌باشه‌که‌اگه‌مانتونستیم‌طبق توقعاتش‌هرروزبهش‌بزنگیم‌فکرنکنه‌برامون‌بی اهمیت‌یاما
بی‌معرفتییم‌پس باید‌یه‌جورایی‌سختی‌بکشیم‌که‌بعدا به‌خواطریه‌‌زنگ‌پشیمون‌نشیم
پاسخ:
سلام !
خیلی خیلی ممنون .
قبول دارم واقعا :)
وبلاگ شما چه عجب. من که همیشه از یه گوشه موشه ای درمیام ! :)
پاسخ:
چه خوب :)
خواننده روشن باشید ولی :)
چ تغییرات : )
پاسخ:
کاری بود که از دستمون بر می اومد ! :د
قصد ندارید ان شالله آپ کنید؟؟
:)
پاسخ:
قصد دارم ...!
سلام.....
آخه چرا آپ نمیشید....:(
از مطالبتون استفاده کنیم و بهره ببریم.....:)

اساسا تغییر کردی!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی