نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

نامه‌ها

نامه‌یِ ما پاره کردَن داشت گَر خواندَن نَداشت

از میان نامه‌ها

میلنا، چطور است که تو هنوز از من نترسیده ای یا از من نرمیده ای یا احساسی از این قبیل پیدا نکرده ای؟ ژرفای جدیت و توان تو تا کجاها می رسد؟
من برای تو یا هر کس دیگر نمی توانم توضیح دهم که در درونم چه می گذرد. چطور می توانم آن را برای دیگری روشن سازم در حالی که نمی توانم آن را برای خودم روشن کنم. اما مطلب اصلی این نیست. اصل مطلب واضح است: امکان یک زندگی انسانی در پیرامون من وجود ندارد. تو این را می بینی اما نمی خواهی باور کنی. اگر به طرف من بیایی یکسره در مُغاک فرو می لغزی. آیا از این آگاهی داری؟ عشق در نظر من آن است که تو خنجری هستی که من در درون خویش می چرخانم.

از نامه‌ی کافکا به ملینا ، معشوقه‌اش

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۰۹ تیر ۹۲ ، ۰۱:۲۰

دوری و دُشمنی

1 : بای بسم‌الله :

گفته‌اند "دوری و دوستی" . که دور باش تا همچنان خاطرت عزیز باشد . اما این اتفاق برایت زمانی می افتد که طرفت یک آدم خوش‌بین و برخوردار از سلامت کامل روحی باشد ، به علاوه اینکه عقده‌ای نباشد. در بسیاری از موارد ( با  لحن دکتر نیما ! ) افتادن فاصله میان تو و آشنایت ، بدتر باعث ایجاد سوءتفاهم و توهمات بد می‌شود که روز به روز نسبت به تو بدبین‌تر خواهد بود . این البته یک بدبینی بالقوه‌ای در وجود شخص مورد نظر را می‌طلبد . گاهی فاصله گرفتن تو از آدم‌ها یا دوری ، باعث می‌شود آن‌ها در ذهن خود از تو تصورات واهی بسازند ، به خصوص اگر آدم‌های بداندیشی باشند این تصورات بد است . در مرحله بعد بر مبنای همین تصورات واهی ، تو را قضاوت می‌کنند و در مرحله بعد بر مبنای قضاوت باطلشان با تو رفتار می‌کنند ! این است که گفت :

مگو شزطِ دوام دوستی دوری‌ست ، باور کن

همین یک اشتباه از آشنا بیگانه می‌سازد   .

2 : آهنگ‌نامه :

Moving to the ghetto

3 : غزل‌نامه :

وحشی :

در این فکرم که خواهی ماند با من مهربان یا نه ؟

4 : از میانِ نامه‌ها :

تصدقت شوم، الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم،متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آیینه قلبم منقوش است. عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند.[حال]من با هر شدتی باشد می‌گذرد؛ ولی به حمدالله تاکنون هرچه پیش آمد،خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم.

حقیقتا جای شما خالی است، فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراهم نیست که این منظره عالی به دل بچسبد. در هر حال، امشب، شب دوم است که منتظر کشتی هستیم. از قرار معلوم و معروف، یک کشتی فردا حرکت می کند، ولی ماها که قدری دیر رسیدیم، باید منتظر کشتی دیگر باشیم. عجالتا تکلیف معلوم نیست، امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم، که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل. از این حیث قدری نگران هستم، ولی از حیث مزاج بحمدالله به سلامت. بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم‌تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است، جای شما خیلی خیلی خالی است.

از نامه‌ی امام خمینی (ره) به همسرشان .

5 : پایان‌نامه :

نمی‌خواهم بحث مربوط به این‌ها را کش بدهم ولی یک نکته‌ی جالبی به نظرم رسید . در این انتخابات ، رجانیوز در پاسخ به نظرسنجی‌های معتبر می‌گفت این‌ها نظرسازی‌ست که البته بعد ، روسیاهی به ذغال ماند ولی لینک زیر یکی از مطالب رجانیوز است در سال 88 ، که به قلم‌نیوزی‌ها می‌گوید احمدی‌نژاد در نظرسنجی‌های معتبر بالاتر بود ، چرا می‌گویید نظرسازی ؟! ظاهرا حرف روزهای گذشته رجانیوز حرف آن روزهای قلم‌نیوز موسوی‌چی بوده‌است  : )

سایت خبری "قلم" که می کوشید آرای نامزد مطلوب خود را قابل توجه جلوه دهد، طی مقاله‌ای در اردیبهشت ماه ذیل عنوان "نظرسنجی و نظرسازی" نوشت: «این درست است که در همه نظرسنجی‌های انجام شده در کشور در 2 ماه گذشته آقای احمدی‌نژاد بیشترین رأی را داشته‌اند، اما نادرستی در جای دیگری است. بالاترین برآورد برای آراء آقای احمدی‌نژاد در سطح ملی، نزدیک به 50 درصد است. در ضمن تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رأی میرحسین موسوی در دهه سوم فروردین به بیش از 8 برابر رأی مهدی کروبی رسیده است.»

سـ ـهیل